niedziela, 8 czerwca 2014

Styl hawajski

Wielkimi krokami zbliża się lato i wakacje dlatego pomyślałam, że przedstawię dzisiaj wnętrza w typowo wakacyjnym stylu- mam tu na myśli styl hawajski.

Jest to styl regionalny związany z wyspami na oceanach. Styl ten odnosi się do stylu aranżacji wnętrz w domach wakacyjnych dla bogatych turystów na: Haiti, Kubie, Dominikanie, Jamajce czy wreszcie Hawajach.
Dom w tropikach czyli bungalow.
Bungalow to parterowa willa z obszernym tarasem wykonana w lekkiej konstrukcji drewnianej usytuowana w bezpośrednim sąsiedztwie plaży. 
 
W tych wnętrzach najważniejszym elementem jest połączenie pomieszczeń z otaczającą przyrodą. Najczęściej spotykanym zabiegiem są olbrzymie przeszklone ściany, rozległe werandy. kluczowe jest wprowadzanie przyrody do środka. W pomieszczeniach dużo mamy egzotycznej roślinności z charakterystycznymi palmami i monsterami na czele. Istotną role odgrywa woda w postaci wszelkiego rodzaju basenów.

Materiałem, który króluje jest egzotyczne drewno, o ciemnej czerwonawej barwie. Kroku dotrzymuje mu bambus i plecionki z ratanu. Z tych surowców robione są meble i wszelkie potrzebne sprzęty. Podłogi w zasadzie zawsze są zrobione z szerokich desek.
Na ścianach niepodzielnie panuje biel we wszystkich tonacjach i odcieniach. Kolorami uzupełniającymi są: turkusowe błękity, szmaragdowe zielenie, gorące pomarańcz i żółcie.
Mebli jest stosunkowo nie dużo i tylko niezbędne. W stylu tym najczęściej urządzane są salony ,sypialnie ewentualnie łazienki. Nie wykształcił się tu zupełnie wzór kuchni. W warunkach wakacji niepotrzebna (restauracje).
Na SD styl ten jest łatwy do zrobienia choć należy raczej do kosztownych. Niewątpliwie wymagający dobrego pomysłu. O to przykłady takich pokoi,świetnie oddaje ich charakter Baby-Lula36.
Czy w takich wnętrzach dobrze by było spędzić wakacje?
Macie już plany wakacyjne?

28 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam mieszane uczucia co do tego stylu. Z jednej strony podobają mi się w nich motywy wód, basenów, ale z drugiej strony odpycha mnie też przepych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podaba mi się ten styl. :D masz racje ze Baby-Lula36 oddaje jego charakter. Aż moze pomyśle żeby u siebie zrobić coś w tym stylu :)

    adzik225

    OdpowiedzUsuń
  4. Średnio lubię ten styl, raczej mi się nie podoba. Aczkolwiek powyższe wnętrza są dobrze rozplanowane, bardzo ładne ;)
    Quloxi

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię tego stylu, ale te pokoje są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się podoba ale co racja to racja jest to kosztowne . Gdy patrze na te pokoje to widze przepych i mnóstwo upchniętyh rzeczy , raczej nie wykorzystam w praktyce .


    ulenncia12

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten styl, ale do pewnego stopnia. Świetnie czułabym się w takich wnętrzach! Jadę w te wakacje do Włoch i Łeby, mam nadzieję, że miło spędzę czas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zgadzam się z Lawliet. baseny,palmy,zachody słońca i wieczory są piękne ale to wszystko jest takie bardzo ciasne i jest mało miejsca nawet na doll

    dominika21blue

    OdpowiedzUsuń
  9. Zakochałam się w tych wnętrzach *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Styl hawajski jest super, fajnie byłoby kiedyś pojechać i zobaczyć go na własne oczy :)
    Bardzo ładne pokoje!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwazam ze pokoje sa przecudowne! Mimo ze nigdy nie bylam na hawajach to wlasnie tak je sobie wyobrazam. Wakacje w takim apartamencie byly by cudowne wrecz magiczne :) Jednak na stardoll nie lubie takiego stylu, bo mam wrazenie ze bardzo zmniejsza pokoj. Ja na wakacje jade do Wielkiej Brytanii tam jednak niestety takich widoczkow nie ma :D Moze kiedys z biegiem lat pojade na Hawaje i zobacze czy faktycznie jest tam tak pieknie :)
    Gaabriielaa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ten styl, a pokoje są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię hawajów, więc raczej bym się niezbyt dobrze czuła w takim miejscu.
    MISSPati16671

    OdpowiedzUsuń
  14. Wybrałaś chyba możliwie najlepsze apartamenty w tym stylu. Baby-Lulu36 robi je genialne. Rojda32 chyba też jakiś w tym stylu ma. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Styl hawajski lubię ale w wersji z klasą, eleganckiej.
    Stardollowe wnętrza w tym stylu są niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podobają.
    Wybrałaś bardzo dobre wnętrza.
    suzie4994_bvb

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny post i świetne stardollowe przykłady

    maja6229

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś mnie nie porywa. Mogłabyś ciut większą czcionkę? Aż mrużyłam oczy ;]

    OdpowiedzUsuń
  19. nie mój styl, choć wnętrza bardzo mi się podobają. ;)
    ojtyja

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie jest to styl w moim typie, ale pokoje, które pokazałaś w artykule, widać, że są kosztowne i nawet mnie się podobają. Nigdy nie byłam na Hawajach, ale widać, że pokoje świetnie oddają hawajski klimat.
    katniss-ne

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne, piękne, doskonałe, cudowne ;d

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne wnętrza. Bardzo lubię taki styl. Może kiedyś urządzę choć jeden pokój w takim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super wnętrza . Styl też jest ok tylko dużo w nim przepychu ..
    klaudias13kp

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie lubię tego stylu za bardzo, lecz wnętrza wyglądają bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o pisanie nicku osobom, które nie mają go podanego w nazwie na bloggerze