niedziela, 22 grudnia 2013

Święta- choinka



Zbliżają się święta, warto pomyśleć o stworzeniu odpowiedniego klimatu w jednym ze swoich stardollowych pokoi.
Wybór potrzebnych akcesoriów jest naprawdę spory i dostępny na każdą kieszeń.
Pamiętajcie, że nie koniecznie musi to byś tradycyjna choinka z górą prezentów pod nią. Mimo, że obecnie zwyczaj ten rozprzestrzenił się na cały świat to jest on stosunkowo młody.


Zwyczaj strojenia żywego drzewka narodził się w Niemczech (Alzacji). Jeszcze w czasach reformacji (początek XVI w). Szybko upowszechnił się wśród protestantów. Z czasem katolicy również go zaadoptowali. Do Polski przywędrował wraz z niemieckim zaborcą. Szybko wyparł prastary zwyczaj ustawiania snopków siana w kontach izby .
W Europie dopiero od XIX w. choinka jest symbolem świąt Bożego Narodzenia.


Pierwotnie na choinkach zawieszano produkty spożywcze: orzech, jabłka, pierniczki, cukierki.
Z czasem ozdabiano ją własnoręcznie wykonanymi zabawkami z papieru, słomy, piórek.
Obecnie na choince dominującą ozdobą są szklane bombki i sznury światełek.

Do tradycyjnych kolorów należą: czerwony, złoty, srebrny.
Obok klasycznie ubranych drzewek pojawia się wiele rozwiązań alternatywnych.

Tak więc tradycyjne drzewko możemy zastąpić na wiele różnych sposobów. Może to byś gotowy stroik z bombkami i świeczkami albo bukiet z gałązek ubrane w światełka. Taki stroik to czas na  puszczenia wodzy własnej fantazji.


Tradycyjnie w europejskich domach choinka ubierana jest 24 grudnia.
W USA i tam gdzie silne są wpływy anglosaskie ubierana może być dużo wcześniej.

Rozwiązania alternatywne:

Kiedy w waszych domach ubierana jest choinka?
Co najchętniej na niej zawieszacie?

29 komentarzy:

  1. Ja jutro ubiore choinkę. Ładne pokoje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ubrałam wczoraj :333 Zazwyczaj aniołki robione własnoręcznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Znudziło mi się ubieranie choinki. Jako dziecko to było coś, ale teraz wolę "kucharzenie".
    Zazwyczaj ubierają u mnie w domu ją na ostatnią chwilę, czyli gdzieś w południe 24 grudnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wybieram choinkę ;) Zazwyczaj wieszamy na niej bombki i cukierki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Choinka jest bardzo ważna w naszych domach..ja ubiore ją prawdopodopodobnie jutro ;3 Super artykuł ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ubrałam wczoraj wieczorem. Zawsze wiszą na niej bombki cukierki i inne ozdóbki.

    klamar33

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie tak 2-3 dni przed świętami. Wieszamy na niej cukierki, światełka i parę bombek. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatni pokój super. Ja choinkę dzisiaj stroję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne pokoje, mam już ubraną choinkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatni pokój najbardziej mi się podoba. Ja choinkę ubieram dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pokoje ładne :3 i przed chwilą ubierałam choinkę

    OdpowiedzUsuń
  12. Choinkę ubierałem zazwyczaj 24 grudnia, ale w tym roku jest mało czasu, więc stoi już ubrana od wczoraj :D

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie choinka zawsze musi być żywym, srebrnym świerkiem sięgającym aż do sufitu (a jest on dosyć wysoki). Zazwyczaj drzewko ubieram kilka dni przed Wigilią, w tym roku ubierałam w piątek.
    A co tam, pochwałę sie moja choinka. :)))
    http://oi44.tinypic.com/33tmddv.jpg

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już mam ubraną choinkę. Tradycją już u mnie jest że są na niej pierniczki

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam już choinkę. Ciekawy post. Fajne te stardollowe alternatywy.

    OdpowiedzUsuń
  16. ja już mam dawno ubraną, jest biała z rózowymi i srebrnymi bombkami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam już z tydzień ubraną choinkę. W tym roku dominuje na niej kolor kremowy. W sumie zawsze pomagam w ubieraniu, bo naprawdę to lubię. Tradycją u mnie jest zawieszenie na choince dwóch naprawdę starych aniołków. Jeden dostałam jak byłam mała, a ten drugi to nie wiem skąd się wziął.

    FairKama15

    OdpowiedzUsuń
  18. My zawsze ubieramy choinkę (albo raczej choinki, bo mamy ich 3. Jedna dyza w salonie i malutkie u mnie i u brata.) w Wigilię. Zawieszamy na niej właściwie wszystko: bombki, ręcznie robione ozdoby, słodycze, światełka itd. Mamy tez kilka takich bombek wielkości sporego grejpfruta, które zawsze zawieszamy na dużej choince. No i tradycja jest to, ze zawsze pod choinką ustawiamy szopkę.

    Bardzo fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie dziś została ubrana :)) po za tym śliczne pokoje <3
    funia550

    OdpowiedzUsuń
  20. właśnie wczoraj ubrałam choinke

    maja6229

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja ubrałam i wygląda jak... ubrana jak choinka :D. Na Stardoll jednak nie chce mi się w to bawić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jutro będę ubierać choinkę

    OdpowiedzUsuń
  23. W dzieciństwie ubierałam choinkę, teraz jakoś nie ma to dla mnie dużej wagi... Wgl choinka ostatnio stała w domu jakieś 4-5 lat temu... Na stardoll jednak mam ją ładnie udekorowaną ;D
    Śliczne pokoje i ładnie ozdobione drzewka :).
    TakaFaza ♥.

    OdpowiedzUsuń
  24. Właściwie to od kliku lat ja się tym sama zajmuję w wigilę bo właśnie w wigilę powinno się ubierać choinkę :p Dzisiaj ubrałam moją własną malutką choinkę w pokoju :) Co do apartamentu to nie chce mi się robić świątecznego pokoju, chociaż mam w sxhowku dużo świątecznych pierdół z zeszłego roku.

    OdpowiedzUsuń
  25. wczoraj ubrałam to jeden z moich ulubionych zwyczai bożonarodzeniowych ;D

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o pisanie nicku osobom, które nie mają go podanego w nazwie na bloggerze