niedziela, 6 stycznia 2013

Ciekawsza kuchnia + KONKURS

Zapraszam was dziś na pierwszy artykuł z serii "Ciekawsza strona apartamentu".
Przynieście sobie coś do picia i rozsiądźcie się wygodnie, bo artykuł będzie długi :)
W pierwszej odsłonie chciałbym wam opowiedzieć o podstawach tworzenia apartamentu. Jedak ja jestem wyznawcą zasady, że to praktyka czyni mistrza. Dlatego od razu zajmiemy się tworzeniem apartamentu, i podstawowe zasady będę wam tłumaczył na przykładach  Dziś przykładem owym będzie kuchnia. Wybrałem ją dlatego, że jestem prosta do stworzenia, a jednocześnie ciekawa.  Wędrując jednak po apartamentach, widzę że użytkownicy nie wykorzystują potencjału, który niesie ze sobą właśnie kuchnia.

1.Szukanie inspiracji
No dobra, zastanówmy się co jest podstawową rzeczą potrzebną nam do stworzenia czegoś ciekawego. hmmm może stardollary, hm a może talent. Nie, nie to nie to. Czekajcie, to chyba było jakieś słowo na p. No tak chodziło o pomysł, to właśnie on jest podstawowym czynnikiem wpływającym na wspaniałość całości. Łatwo powiedzieć, pomysł, ale nie każdy go posiada. W takim razie przejdźmy do poszukiwania pomysłów  w apartamentach innych użytkowników. STOP! Coś poszło nie tak. Skoro weźmiemy pomysły od innych stardolowiczów to czym nasz pokój będzie się różnił od innych, przecież chcemy żeby nasz pokój był jedyny w swoim rodzaju. 

Wejdźmy więc może na  jakąś stronę z o wnętrzach i zobaczmy jakie tam zaproponują nam kuchnie. Przejrzałem setki zdjęć i wybrałem te kilka które mnie zainspirowało.
Po tych zdjęciach widać czym różnią się stardollowe kuchnie od tych prawdziwych. Te prawdziwe to zwykle połączenie kuchni oraz saloniku/jadalni. Dlatego zdecydowałem się zrobić coś takiego zamiast zwyczajnego pomieszczenia zapełnionego blatami.


   




2.Szkic
Mamy już jakiś pomysł, inspirację czas teraz wykonać szybki szkic, żeby mniej więcej wiedzieć jak rozmieścić po szczególne elementy. Ma to być nie szczegółowy rysunek, który da nam tylko ogólny obraz całości. Dopiero teraz zobaczycie jak działa nasza znaleziona inspiracja na szkic. Szkic ma być tylko inspiracją, sami zobaczycie jak bardzo rożni się mój rysunek od efektu końcowego. Mi wyszło coś takiego, proszę się nie śmiać :) W moim rysunku zaczerpnęłam jakieś elementy z każdego z obrazków
3. Podstawowe zakupy, przegląd szafy, malowanie
Zanim zabierzemy się za robienie czegokolwiek potrzebujemy mieć z czego to zrobić. Na sam początek trzeba zdecydować jakie kolory będą tematem naszego pokoju.

Bardzo denerwuje mnie w apartamentach mieszanie wielu barw i nie zwracanie uwagi na to aby kolory mebli i ścian współgrały. Wiadomo nie każdy umie łączyć barwy jednak tu idzie nam z pomocą koło barw. To właśnie z niego korzystają realni projektanci wnętrz, jednak sprawdza się ono również w świecie stardolla.
O co w nim chodzi już mówię.
Według koła kolorów, barwy można łączyć na kilka sposobów:
I. Łączenie trzech sąsiadujących ze sobą po łuku na kole odcieni  kolorów np zielonego, żółtego i jasno pomarańczowego.
II.  Tworzenie wnętrza używając kilku odcieni jednego koloru. To zestawienie sprawdza się dla osób, które wolą bezpieczne połączenia.
III. Zestawianie odcieni kolorów o tych samych numerkach. W ten sposób można tworzyć naprawdę niecodzienne zestawienia, które jednocześnie będą się ładnie prezentować
IV. Zestawienie kontrastowe  Czyli łączenie koloru z kolorem naprzeciwległym, lub sąsiadem naprzeciwległego koloru. Osobiście jest to moje ulubione zestawienie. Właśnie przy użyciu tego sposobu stworzę dzisiejszą pracę.
Oczywiście wszystkie te zestawienia można dopełniać białym i czarnym kolorem, które łączą się dobrze z większością kolorów.

Ok, to była małą lekcja wróćmy teraz do tego o czym mówiłem przedtem. Warto przed zakupami zrobić przegląd szafy i znaleźć artykuły, które nam się przydadzą. Ja znalazłem kilka elementów które będą pasowały do zestawienia, które wybrałem (niebieski i różowy, 4 zasada). Niestety nie miałem zbyt wielu różowych przedmiotów, więc czekały mnie wydatki.

Zdecydowałem, że zamiast wydawać fortunę na panele w stardesign, skorzystam z tańszych, różowych płytek z suite shopu oraz niebieskiego tła, wszystko było za starmonety.


4.Tworzenie 
Teraz w końcu można przejść do działania. Na podstawie naszego szkicu tworzymy nasz pokój. Mi wyszło takie coś.


Żeby coś takiego stworzyć należy przestrzegać kilku zasad:

Podział na dwa plany i tło
Nasz apartament powinien posiadać 2 plany oraz tło, aby sprawiać wrażenie przestrzennego. U mnie pierwszym planem jest stolik z kanapą. Schody i wszystko znajdujące się na około nich. Trzecim zaś kuchnia. Taki układ ma jedną zasadniczą zaletę. Planem pierwszym i drugim można przykryć niedoskonałości tła. Więc można bardziej pokombinować w tle, nie bojąc się o widoczność niektórych, niepożądanych elementów, jak np kawałki tapet. Wielu użytkowników robi ten błąd, że stosuje tylko jeden plan.

Dynamizm 
Tym co sprawia, ze nasz apartament wygląda efektownie są elementy dynamiczne. U mnie są to zasłony bujający się koszyczek, animowany telewizorek w kuchni. 

Wykorzystanie elementów niezgodnie z przeznaczeniem
Jeśli chcecie mieć oryginalny wygląd apartamentu, to polecam używać przedmioty w sposób do tego nieprzeznaczony np. szyba jako blat w tym przypadku.

Cienie
Używanie cieni daje fajne efekty. Ja wykorzystuję do tego te szybki.

Podsumowując:
Tworząc apartament powinniśmy pamiętać o szkicu, znalezieniu inspiracji oraz dobraniu kolorów zgodnie z kołem kolorów. Ustawiając meble powinniśmy pamiętać o podziale na plany, o wprowadzeniu dynamizmu oraz rzucaniu cieni.

To by było na tyle. Podobał wam się dzisiejszy artykuł? Co byście w nim zmienili?

Na koniec mam dla was konkurs 
Należy wejść do mojego apartamentu, Mister_John_xd i stworzyć dowolne pomieszczenie wykorzystując zasady, które poznaliście w dzisiejszym artykule. Zalinkowane i podpisane nickiem prace należy zgłaszać w komentarzu. Możecie wykorzystać wszystkie elementy z mojego apartamentu. Mam na prawdę wiele przedmiotów w alipne chalet i beach villi, które możecie wykorzystać. Nagroda to 80sd + przewidziane wyróżnienia. Konkurs trwa do piątku do godziny 24:00. 





35 komentarzy:

  1. Fajne przyda się.
    Marchdoll

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pokoik, ale prawa strona jest znacznie brzydsza od lewej. ale artykuł jest super;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam wszystko od początku do końca z wielkim zaciekawieniem. Artykuł jest świetnie napisany pod względem słownictwa itp., dzięki czemu miło się czyta. Porady są jak najbardziej przydatne. Po przeczytaniu Twego posta od razu stwierdziłam, że muszę się wziąć za swój apartament i to poważnie :)
    Pozdrawiam, Invincible_xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo milo sie czytalo. Fajnie piszesz :) Porady sa przydatne :)
    julia7373

    OdpowiedzUsuń
  5. Artykuł dłuuugi, ale ciekawy. Na pewno za jakiś czas wypróbuje twoje porady.

    QnitQ

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł. Ale może byś na konkurs otworzył jeden pusty apartament, bo nie chce mi się przeciągać rzeczy? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się na konkurs :)
    http://imgur.com/vAovH
    maniakpupili

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna poradnik dla początkujących. Mam pytanie do kiedy trwa konkurs bo nie podałeś?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy artykuł. Przeczytałam cały :) Stworzyłeś cudny pokój i te kolory...mhmmm.... śliczne ♥ Mam nadzieję, że kiedyś uzbiera się tych artykułów i będę miała inspirację na cały apartament ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny artykuł, na pewno mi się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. załamie się. zrobiłam już pokój i mi prąd zgasł. postaram się to jutro dodać bo dziś już nie mam siły

    OdpowiedzUsuń
  12. *.* Mega pomysł na artykuł ;d wkonanie takie sobie, prawa strona gorsza od lewej przez schody. Ale ogólnie super super super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny artykuł! Nigdy takiego nie czytałam. Jest oryginalny, cudowny itd. Gratuluję pomysłu!

    A i pokój bardzo ładnie wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nom mi też się podoba :)



    SpokojnaMania

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny artykuł! Za tydzień ferie, może wtedy powrócę do niego i pokombinuję w swoim apartamencie. Czekam na kolejne odcinki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. masakrycznie świetny artykuł!!
    nie mogę się doczekać więcej!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepraszam, już otworzyłem pusty pokój w którym możecie wykonywać swoje dzieła. Dziękuję za wszystkie opinie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Oo , fajnie sie zapowiada też spróbowałam swoich sił i wyszło mi to :
    http://tinypic.com/view.php?pic=qzr69i&s=6
    patXDD

    OdpowiedzUsuń
  19. Zajebisty post!.
    Dawno taki czytałam z zapartym tchem.

    -MonikaCza-Cza

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam dwa linki do pokoju bo w screenie nie zmieścił mi się pokój
    1.
    http://i49.tinypic.com/t6zg60.png
    2.
    http://i45.tinypic.com/2qixlsm.png

    -MonikaCza-Cza

    OdpowiedzUsuń
  21. Pokój jest świetny,a artykuł bardzo przydatny

    missi_12

    OdpowiedzUsuń
  22. http://img831.imageshack.us/img831/2146/laszlobiro.png

    Wiem że biały fotel nie pasuje kolorystycznie, ale nie miałeś brązowego, ale i tak jestem bardzo z siebie zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  23. Artykuł bardzo ciekawy i pouczający, można wiele z niego wyciągnąć. Szczególnie dobrym pomysłem było pokazanie tego koła barw :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny artykuł *.*

    wandosz

    OdpowiedzUsuń
  26. zgłaszam się

    http://i48.tinypic.com/3582ryc.jpg

    Amelia*_*

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny artykuł, przeczytałam cały :) bardzo podoba mi się Twoja kuchnia ale niestety dalej nie umiałabym zrobić sobie sama podobnej :(

    OdpowiedzUsuń
  28. fajny i pomocny artykuł, teraz wiem od czego zacząć ;p

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zgłaszam się.

    http://i50.tinypic.com/2yywjl2.jpg

    Lijka119.

    OdpowiedzUsuń
  31. http://imageshack.us/photo/my-images/72/screenhunter54jan092039.jpg/

    minerwaaa

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o pisanie nicku osobom, które nie mają go podanego w nazwie na bloggerze