niedziela, 2 marca 2014

Minimalizm

Minimalizm jest stylem, w którym funkcjonuje zasada „im mniej, tym lepiej“.
Cechy stylu: 
~Meble bez zdobień o ascetycznej formie, oparte na prostych, geometrycznych bryłach.
~Wnętrza powinno sprawiać wrażenie pustego, pełnego powietrza.
~W oknach pojawiają się jednokolorowe rolety lub zgoła nic.
~Na podłodze raczej nie kładziemy dywanów.
~W kolorystyce wnętrza mamy przydymione błękity, złamane zielenie i jasne szarości.
~Kolory te są tłem dla pięknych mebli, modernistycznych grafik i kolorowych kwiatów o nasyconych kolorach. 
Jest to styl bez dodatków!
Jedną z podstawowych zasad, którymi kieruje się minimalizm, jest wyeliminowanie niepotrzebnych przedmiotów we wnętrzu. Właściwie, w minimalistycznym wnętrzu w ogóle nie ma miejsca na bibeloty. Najważniejsze, by pomieszczenie było przestronne i optycznie powiększało przestrzeń. Należy ograniczyć zdobienia ścian.

Doskonałym przykładem wnętrz minimalistycznych są realizacje Akira Sakamoto.
To oczywiście są wnętrza koncepcyjne.


W praktyce, czyli nadające się do mieszkania wyglądają tak:


Na Stardoll jest to styl dość popularny. Jest naprawdę duży wybór mebli i dodatków dobrze nadających się do minimalistycznych aranżacji. Mimo tego nie jest łatwo zbudować dobrze stylistycznie czyste wnętrze. Brak dekoracji czyni je nieskończonym, nadmiar wypacza idee minimalizmu. Do najczęściej spotykanych błędów należą: wprowadzenie za dużej ilości kolorów, faktur, detali. Wnętrze minimalistyczne nie musi być monochromatyczne, jednak nie może być też zbyt „kolorowe”. Najważniejszą rzeczą jest w takim stardollowym pomieszczeniu jego konstrukcja. Ciekawie i zgodnie z zasadami perspektywy zbudowana przestrzeń (ustawienie ścian podłóg, okien) to więcej jak połowa sukcesu.

Kiedy mamy już taki minimalistyczny pokój to teraz sztuka sprowadza się do takiego dodania mebli i ozdób by nie zniszczyć idei minimalizmu.

Czy Waszym zdaniem minimalizm jest łatwy do naśladowania na SD?
Macie pokoje w tym stylu, a może wolicie bardziej ozdobne style?

25 komentarzy:

  1. Bardzo lubię minimalizm w realnym świecie. Na stardoll nie mam takiego pokoju. Ostatnia inspiracja jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudno jest udekorować apartament na SD w tym stylu. Mi osobiście bardzo się podoba :)
    barelina11

    OdpowiedzUsuń
  3. Minimalizm bardzo mi się podoba. Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny post, na pewno mi się przyda, lubię minimalizm

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy artykuł, sama bardzo lubię minimalizm ale na sd trudno jest coś wymyślić aby wyglądało to bardzo dobrze ;)
    ojtyja

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się taki minimalistyczny styl, ale bardziej przywiązana jestem do idei przytulnego pokoiku: kolorowe ściany, trochę ozdób i mnóstwo kolorowych poduch na łóżku lub kanapie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię minimalizm, ale nie przywiązuję zbytniej wagi do wyglądu mojego apartamentu na Stardoll.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam minimalizm, nabrałam ochoty na stworzenie takiego wnętrza na sd.

    OdpowiedzUsuń
  9. Minimalizm jest bardzo praktyczny, lecz nie taki łatwy do zastosowania w apartamencie.
    Uwielbiam ten styl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podobają mi się realne wnętrza .

    OdpowiedzUsuń
  11. WiktoriaaBlack

    powiedzcie czy wam sie podoba apartament ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. WiktoriaaBlack

    Prosze o serduszka w ksiedze osiagniec :C ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię ten styl, chyba mój ulubiony jeżeli chodzi o dekoracje apartamentu, mam kilka pokoi pseudo minimalistycznych bo do końca takie nie są ale to szczegół xD

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tan styl, jednak na stardoll zawsze potrafię to zniszczyć moją skłonnością do bibelotów... :( artykuł super a realne wnętrza cudowne szczególnie ostatnie *.*

    missbajka8

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wręcz ubóstwiam minimalizm, ale w moim przypadku minimalizm odnosi się do pokoju z malutka ilością rzeczy, do pokoju wręcz pustego.

    OdpowiedzUsuń
  16. I love minimalizm<3

    olimandra89

    OdpowiedzUsuń
  17. nie zajmuję się za bardzo apartamentem
    pozdro
    makaolala

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam ten styl. Jeżeli do minimalizmu zalicza się puste wnętrze z czarnym kotem, to mogę powiedzieć że mam minimalistyczy pokój xD
    CzarnaGotka

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam minimalizm i wciąz próbuję coś stworzyć w głównym pokoju, ale chyba wciąż mam za dużo szpargałów!
    http://www.stardoll.com/member/BoberNaukowiec

    OdpowiedzUsuń

Prosimy o pisanie nicku osobom, które nie mają go podanego w nazwie na bloggerze